Pipelife och Wideco lanserar Smarta brunnar

Pressrelease Pipelife och Wideco lanserar Smarta brunnar

Nyhet! Smarta lösningar

Vi har bestämt oss för att bidra och möta behovet av morgondagens smarta städer och infrastruktur.
Vi arbetar strategiskt med vårt sortiment för att tillhandahålla produkter och lösningar som supporterar FN:s Globala mål. Med våra digitala lösningar fokuserar vi på mål nr 6, Rent vatten och sanitet för alla, samt mål nr 11, Hållbara städer och samhällen.
Våra digitala, uppkopplingsbara produkter anpassas efter våra kunders behov. Därigenom skapar vi lösningar tillsammans, som bidrar till ökad resurseffektivitet och en hållbar utveckling.
De nya produkterna inkluderar initialt Pro 600 Smart brunn, Pro 1000 Smart brunn och mätaren A1. Med avancerad teknologi som nivåsensorer, temperatursensorer och sedimenteringssensorer ger dessa produkter användarna möjlighet att övervaka och hantera dagvatten på ett effektivt sätt. Genom att integrera Widecos expertis inom IoT-plattforma, möjliggör Pipelife en sömlös och leverantörsobunden uppkoppling för sina kunder.

PIPELIFE OCH WIDECO REVOLUTIONERAR DAGVATTENHANTERING - LANSERAR SMARTA LÖSNINGAR

- Våra nya smarta lösningar är en direkt respons på våra kunders behov och efterfrågan.
Vi strävar efter att erbjuda kostnadseffektiva och användarvänliga lösningar som inte bara löser befintliga problem utan även förhindrar framtida driftstörningar, berättar David Ander, Pipelife.
Widecos Dan Wärja fortsätter:
- Med vår långa erfarenhet inom övervakning och IoT-plattformar är vi stolta över att vara en del av denna revolution inom dagvattenhantering. Vår plattform Wision erbjuder enkel anslutning och skapar möjligheter för smarta städer och infrastrukturer.

Pipelife och Wideco delar en vision om att främja hållbar utveckling och resurseffektivitet. Genom att använda digitala lösningar och uppkopplade system strävar företagen efter att ställa högre krav på sig själva och bidra till FN:s Globala mål för en hållbar framtid. Med ett starkt fokus på innovation och kundbehov, ser Pipelife och Wideco fram emot framtiden och fortsätter att utveckla avancerade lösningar för dagvattenhantering och infrastruktur.

För mer information och förfrågningar, vänligen kontakta:
David Ander, Pipelife Sverige
E: david.ander@pipelife.com

Dan Wärja, Wideco
Edw@wideco.se

PRO 600 SMART BRUNN

• 3 st nivå sensorer 0+%, 50%, 100% fyllnadsgrad
  • Temperatur sensor
  • Sedimenterings sensor. Larm när brunnen behöver slamsugas
  • Snäppfäste för enkel demontering av stång
  • RSK-nr 237 60 07

PRO 1000 SMART BRUNN

• 3 st nivå sensorer 0+%, 50%, 100% fyllnadsgrad
  • Temperatur sensor
  • Sedimenterings sensor. Larm när brunnen behöver slamsugas
  • Snäppfäste för enkel demontering av stång
  • RSK-nr 237 60 06

Mätare A1

Funktioner

• Kan koppla in upp till 4 nivåflottörer
  • Kan koppla in upp till 4 tempsensorer (PT1000)
  • Kan koppla in upp till 4 analoga givare (ex slam)
  • Inbyggt relä för summalarm till överordnat system
  • Uppkoppling mot molnbaserad övervakning
  • RSK-nr 248 10 01

Installation i befintliga brunnar

• Montage platta för enkel montering i brunn
  • Snäppfästen för enkel demontering av stång
  • Färdig för montage vid leverans

Brunnarna och Mätaren A1

Pro 600 Smart brunn och Pro 1000 Smart brunn är utrustade med avancerade sensorer och IoT-teknologi som möjliggör övervakning av nivåer, temperaturer och sedimentation i realtid. Detta ger användarna möjlighet att vidta åtgärder i förväg för att förhindra översvämningar och andra skador, vilket inte bara sparar tid och pengar utan också minskar risken för miljöpåverkan.

Vår mätare A1 är en annan innovativ produkt som är utformad för att ge användarna ännu mer insikt i sin dagvattenhantering. Med dess avancerade mätfunktioner och uppkopplingsmöjligheter kan användarna få en detaljerad bild av hur deras system fungerar och identifiera potentiella problem innan de uppstår.

Men våra lösningar sträcker sig längre än så. Genom vår plattform Wision erbjuder vi enkel uppkoppling och integrering med befintliga infrastrukturer, vilket gör det möjligt för våra kunder att dra nytta av de senaste teknikerna utan att behöva göra stora investeringar. Dessutom strävar vi efter att ställa högre krav på oss själva än branschstandarder och lagar genom att aktivt arbeta med Globala målen för hållbar utveckling.

Utforska våra produkter och kontakta oss för mer information om hur vi kan hjälpa dig med din dagvattenhantering och infrastrukturbehov. Tillsammans skapar vi smartare och mer hållbara lösningar för dagens och morgondagens utmaningar.

Nedladdningscenter
Hittade du inte det du letade efter?

Kontakt-<br>personer

Kontakta oss +46 513 221 00

Hel lista över kontaktpersoner

Kom i kontakt med vårt team

Välj vilket sätt du vill komma i kontakt med oss. Vi kommer att kontakta dig så snart som möjligt.

Call back service
Vi kommer att kontakta dig via telefon
E-posttjänst
Vi kommer att kontakta dig via e-post